اتاق فرار چیست؟ وست روم | allescape

اتاق فرار چیست؟ وست روم | allescape

این سبک آنقدری طرفدار پیدا کرد که با نام اتاق فرار های ماجراجویانه یا Adventure Rooms ارائه شد و تا به امروز، در بیش از 20 کشور جهان ساخته شده اسکیپ روم است. اتاق فرار آرماگدون از جمله خاص‌ترین اتاق‌های فرار تهران به حساب می‌آید. اگر فیلم‌های زامبی و آخر زمانی را دیده باشید، متوجه این عبارت می‌شوید. در حقیقت داخل اتاق فرار آرماگدون باید برای زنده ماندن تلاش کنید. اتاق فرار آرماگدون با ژانر شگفت‌انگیز، آخرالزمانی و مرموز، بزرگترین محصول اسکیپ روم به حساب می‌آید.

  • برای پیداکردن سرنخ هر یک از معماها فقط کافی است دقت کنید، به نشانه‌هایی که در مسیر شما قرار گرفته است دقت کنید و فراموش نکنید که هیچ رویدادی در بازی اتفاقی نیست.
  • خانم های باردار، افرادی که به بیماری های قلبی، صرع و موارد مشابه مبتلا می باشند امکان استفاده از این بازی ها را ندارند.
  • در فیلم های ترسناک همیشه دیده اید که یک صدای پس زمینه ای از یک جن یا شیطان هست که دارد حرف هایی میزند.
  • سیستم هینت دهی با سرنخ شاید در نگاه اول یکسان باشد اما تفاوت بزرگی با سرنخ دارد.
  • ژانرهای اتاق فرار بسیاری در گوشه و کنار دنیا وجود دارند ولی همگی معمولاً از اصول مشخصی پیروی می‌کنند.

اگر بخواهیم ساده به قضیه نگاه کنیم، کلید جایی در اتاق پنهان شده و می توانید با جستجو در همه جای اتاق، کلید را بیابید اما یک مشکلی هست و آن زمان می باشد. در تایم محدود اسکیپ روم، فرصتی نیست که به گشت و گذار در اتاق بپردازید تا کلید را پیدا کنید و برای پیدا کردنش باید به سراغ سرنخ ها و چیز های دیگر اتاق که شما را به کلید راهنمایی می کند مراجعه کنید. سناریو، طراحی صحنه و موقعیت قرارگیری آن روی هزینه بلیت تاثیر می‌گذارند. در تهران معمولا بلیت بازی اتاق فرار بین ۳۰،۰۰۰ تومان تا ۷۰،۰۰۰ تومان متناوب است. اگر تصمیم گرفتید که بازی اتاق فرار را تجربه کنید، پیش از اینکه بلیط تهیه کنید، بهتر است یک‌سری نکات را بدانید و بعد تصمیم خود را عملی کنید. در ادامه تعدادی از این نکته‌ها را عنوان می‌کنیم تا تجربه خوبی را از بازی اتاق فرار به‌دست آورید.

انواع شخصیت ها در اتاق فرار

معمولاً داستان ترسناک اسکیپ روم می‌تواند تداعی یک فیلم با موضوع قتل، خودکشی، بیماری، دزدی و… باشد. گروه بازیکنان در نقش سمبلیک یک نفر ظاهر می‌شود و به حل چالش اصلی یا پیدا کردن قاتل و فرار می‌پردازد. زمان ماموریت محدود است و چنانچه افراد نتوانند در زمان مقرر به نتیجه مورد نظر برسند، بازی با باخت آنها تمام خواهد شد.

بازی نوستالژیک و جذاب هفت سنگ

اگر بخواهیم اسکیپ روم یا اتاق فرار را در یک جمله توضیح بدهیم، باید بگوییم که اتاق فرار لذت چشیدن آدرنالین یا تجربه حس هیجان محض است. اتاق فرار دلاک از مجموعه انیگما که به تازگی افتتاح شده است یکی از بازی های برتر کرج می باشد. این بازی که در یک گرمابه قدیمی به متراژ ۱۰۰۰ متر ساخته شده است در مدت زمان ۲۰۲ دقیقه اجرا می گردد و در حال حاضر طولانی ترین اتاق فرار کشور می باشد. البته این بازی مناسب افرادی می باشد که تجربه زیادی در اتاق فرار دارند و مناسب افراد بدون تجربه نمی باشد. در ایران اولین اسکیپ روم در سال 1395 افتتاح گردید.امروزه شاهد وجود این سرگرمی در اکثر شهرهای بزرگ ایران از جمله تهران، کرج، اصفهان، شیراز، مشهد، تبریز، کرمانشاه و… هستیم.

تاریخچه اتاق فرار چیست؟

این دوپامین مزایایی از قبیل بهبود حافظه، انگیزه و افزایش تمرکز و مهارت‌های اجتماعی را دارد. این یک بازی همه‌جانبه، در زمان واقعی، مبتنی بر تیم، پر از ماجراجویی است که در آن بزرگ‌سالان و کودکان برای حل معماها به دنبال کردن سرنخ‌ها و رمزگشایی می‌پردازند تا با یافتن راه‌حل، از مخمصه فرار کنند. در اسکیپ روم های ترسناک، درست است که واقعاً در آن شرایط نمی توان تصمیمی گرفت و فقط ترس و دلهره وجود دارد اما واقعیت این است که اکتورها چه در قالب قاتل باشند چه در قالب روح و جن، یک انسان واقعی هستند و نباید از آن ها ترسید. علاوه بر آن، پیشتر هم گفتیم همین اکتورها ممکن است نشانه ها و سرنخ هایی داشته باشند که در مراحل بعدی به کارتان آید برای همین نه تنها نباید از آن ها بترسید بلکه باید رفتار و حرف هایشان را به خوبی نگاه کنید و بررسی کنید شاید کلید مرحله بعدی باشد.