مشخصات، خرید و لیست قیمت انواع سنگ گرانیت کیااستون | elitarchgroup

مشخصات، خرید و لیست قیمت انواع سنگ گرانیت کیااستون | elitarchgroup

محصولات ما شامل انواع سنگ ساختمانی و در ابعاد سفارشی شما تولید و معماری مدرن عرضه می‌شوند. انواع سنگ های گرانیت برای کانتر مناسب اند اما هر چه مقاوم تر و سخت تر باشند بهتر است. اگر انتخابتون تم مشکی است سنگ گرانیت مشکی نطنز و اگر سفید است انواع سنگ های گرانیت سفید مانند سفید زاهدان و بروجرد. بزرگترین توده های گرانیت که در سطح زمین یافت می شوند، در رشته کوه ها استخراج شده اند. که سنگ‌های زیرزمینی به سمت سطح رانده شده اند و در این صورت صفحات گرانیت بالا آمده و با فرسایش و باد و عوامل طبیعی در معرض هوا و سردشدن قرار می گیرد. به این ترتیب این سنگ از معادن ایران، استرالیا، برزیل، هند و…استخراج می شود.

  • یکی از مزایای مهم سنگ گرانیتی صفحه کابینت مقاومت بالای آن در برابر حرارت است.
  • اما این نوع سنگ‌ها پارچه محکمی دارند و معمولاً گرانیت گنیس نامیده می‌شوند.
  • با این حال این ویژگی سبب استحکام این مصنوعات و دوام آن هاست.
  • گرانیت سفید بروجرد، گرانیت سفید نطنز، گرانیت سفید تکاب، گرانیت زاهدان از جمله رایج ترین سنگ گرانیت با زمینه روشن می باشند.
  • بلکه نمونه های دیگری از این سنگ نیز در این شهر استخراج می شوند.

که البته اینها موارد نادری است زیرا تبدیل بازالت به گرانیت از طریق تبلور جزء به جزء بسیار دشوار است. نوع A و یا گرانیت آنوروژنیک( غیر کوهزایی) در نقطه داغ فعالیت آتشفشانی شکل می‌گیرد و دارای خواص کانی شناسی و ژئوشیمی عجیب و مخصوص به خودش است. این نوع گرانیت‌ها در اثر ذوب شدن پوسته پایین در شرایطی که معمولا بسیار خشک هستند شکل می‌گیرند، که ریولیت‌های دهانه آتشفشانی پارک یلوستون نیز به همین صورت هستند. گرانیت حقیقی طبق قرارداد مدرن پترولوژیک، شامل پلاژیوکلاز و فلدسپات قلیایی است. زمانی که یک سنگ گرانیتی فاقد پلاژیوکلاز باشد به عنوان گرانیت قلیایی شناخته می‌شود.

هر آنچه که باید درباره سنگ گرانیت، وبژگی ها و کاربرد آن بدانید

گرانیت حاوی آهن است و در برخی سورت های این سنگ آهن بیشتری یافت میگردد. این آهن با قرار گرفتن در معرض رطوبت رفته رفته زنگ میزند و زیبایی خود را از دست میدهد. بنابراین بهتر است در فضای خارجی و محیط های مرطوب استفاده نگردد. برخی از سورت های گرانیت دارای عنصر آهن بالایی هستند که با کاربری آنها در اماکنی که در معرض پرتو گاما و ایکس هستند، میتواند برای بدن انسان مضر باشد.

گرانیت صورتی زنجان

با وجود مزایا و ویژگی های خوب سنگ گرانیت، این سنگ معایبی نیز دارد که انتخاب نادرست آن ممکن است خسارات جانی و مالی در پی داشه باشد. این موضوع به طور کامل در مقاله معایب سنگ گرانیت و مضرات آن بر سلامتی بیان شده است. در برخی که سختی آنها به مانند سختی الماس است میزان تخلخل کمتر است و در برخی دیگر بیشتر است.