کامل ترین آموزش حرفه ای آرایش صورت + نکات اصلی

این بخش از دنیای مد نمناک به آموزش آرایش صورت از صفر تا صد می پردازد پس اگر طریقه صحیح آرایش کردن را نمی دانید این مطلب را با دقت مطالعه کنید. کرم پودر از دیگر محصولاتی می‌باشد که هنگام خرید آن باید دقت زیادی به خرج داد. برای اینکه آرایش زیبایی داشته باشید و اصطلاحا آرایش به شما بیاید، در قدم اول لازم است تک تک اعضای صورت‌تان را بشناسید. فرم کلی صورت‌تان، رنگ پوست، فرم و رنگ چشم، فاصله چشم‌ها، فرم بینی و شکل لب و رنگ آن مواردی هستند که برای آرایش حرفه ای صورت باید آن‌ها را در نظر داشته باشید. در این مقاله مفصلا به آموزش آرایش صورت مانند آرایشگران حرفه‌ای پرداختیم. در بخش زدن کرم پودر پایه در آموزش آرایش صورت اشاره کوتاهی به رنگ مناسب کرم پودر داشتیم.

  • برای بقیه قسمت‌های صورت می‌توانید پودر فیکس را با براش روی صورت بزنید.
  • هنرمندان حرفه ای در این زمینه، با حفظ تکنیک های قدیمی این سبک و در عین حال افزودن روش های مدرن و رنگارنگ، مدل کلاسیک را کامل تر کرده اند.
  • برای یافتن کمان ابرو نیز ، یک خط از روی مردمک چشم رد کنید .
  • اهمیت بهداشت پوست در سلامت و زیبایی صورت امری انکار ناپذیر است؛ چرا که پوست علاوه بر سد دفاعی بدن، نشان دهنده زیبایی‌ و جذابیت بیشتر چهره افراد نیز…

این عامل باعث میشود تا صورت شما هلویی و صورتی به نظر برسد. تیرگی ها و لک ها باید با کانسیلرهای رنگی اصلاح شود؛ برای مثال، اگر زمینه پوست کمی تیرگی و زمینه دودی دارد، بهتر است به اندازه یک نقطه کوچک از کانسیلر نارنجی در کرم پودر بزنید. سپس کرم پودر را روی پوست بزنید تا پوست خفه به نظر نرسد و شاداب تر جلوه کند. استفاده از کرم های آبرسان و مرطوب کننده رنگی که در ترکیبات خود ضد آفتاب هم دارد، می تواند انتخابی عالی به عنوان کرم پودر باشد؛ چراکه خاصیت مراقبتی برای پوست را هم دارد. اگر حین آرایش چشم یا رژلب زدن عجله کردید و کمی از آن پخش شد، با کمی کانسیلر می توانید به آرامی آن را ترمیم نمایید تا آرایشتان مرتب تر و تمیزتر به نظر برسد. اگر به زاویه سازی صورت علاقه دارید، در این مرحله می توانید این کار را انجام دهید.

خط چشمی برای چشم های فاصله دار مناسب است که از گوشه داخلی چشم هایتان بیرون آمده باشد. روی پلک بالا و زیر ابرو سایه روشن بزنید و ترکیب کنید. اگر صورت قلبی شکل دارید برای کوچک تر نشان دادن گونه هایتان باید رژگونه را به شکل کشیده از روی استخوان بالایی گونه به سمت گوش و از روی استخوان زیر گونه کمی به سمت دهان بزنید.

برای ثابت نگه داشتن کرم پودر و کانسیلر از فیکساتور یا پودر فیکس استفاده کنید. این مرحله اجباری نیست ولی اگر می‌خواهید آرایش‌تان مدت بیشتری دوام بیاورد، از فیکساتور استفاده کنید. فیکساتور یا پودر فیکس برای تثبیت کردن آرایش مورد استفاده قرار می‌گیرد و دوام آن را بیشتر می‌کند. برای پوشاندن قرمزی پوست و لکه‌های باقی مانده و جای قرمز جوش‌ها می‌توانید از کانسیلر هم‌رنگ پوست هم استفاده کنید. کانسیلر را به خوبی روی صورت پخش کنید تا کاملا با کرم‌پودر یکی شود و لبه‌های آن پیدا نباشد.

تا حد امکان از رنگ های روشن برای کرم و سایه و رژ گونه فاصله بگیرید. هر اندازه رنگ های روشن تری استفاده کنید، صورت تپل تر جلوه می کند. استفاده از رژ لب تیره باعث میشود صورت گرد و تپل جلوه کند و بهتر است تا حد امکان رنگ های روشن و حتی برق لب را انتخاب کنید. تفاوتی ندارد که صورت لاغر استخوانی یا گرد و تپل داشته باشید، در هر صورت در اولین مرحله از پرایمر متناسب با جنس پوست استفاده کنید. پرامیر تاثیری بر فرم صورت ندارد و تنها باعث پر شدن منافذ پوست و افزایش ماندگاری کرم پودر میشود.

برای حساسیت پوستی نوزاد چه باید کرد؟

زیبا از کرم پودرهای باکیفیت و متناسب با نوع و رنگ پوستتان استفاده کنید؛ کرم پودر نقش بسیار زیادی در کاور کردن و پوشاندن عیوب آن دارد. ترکیه ای، استفاده از رنگ های لایت برای قسمت های بالایی پلک و تیره کردن بخش بیرونی چشم می باشد. علاوه براین، توجه داشته باشید که در هر دو نوع ساده و غلیظ این آرایش لازم است مژه ها تا حد امکان پر و بلند و تیره باشند.

آماده سازی پوست خود را زودتر شروع کنید

نحوه استفاده از مرطوب کننده در قسمت پیشانی به این صورت است که مرطوب کننده را به صورت ضربدری روی پیشانی ماساژ دهید. نحوه زدن مرطوب کننده به گونه ها به این صورت است که باید آن را به صورت دورانی به گونه ها بمالید. استفاده از مرطوب کننده پس از شستن صورت توصیه میشود و باید آن را وقتی هنوز پوست کمی رطوبت دارد استفاده کرد و به آرامی روی پوست پخش نمود.

رژ گونه

انواع زیادی از سایه های چشم در رنگ ها و مدل های مختلف در بازار وجود دارد. رنگ پوست و رنگ چشم یکی از نکات مهمی است که در هنگام خرید سایه چشم باید به آن توجه کنید. انواع سایه ها به شما کمک می کند، تا زیبایی بیشتری به چشم خود دهید. انواع مختلفی کرم پودر وجود دارد و همه آن‌ها معمولا به یک نحو استفاده می‌شوند. کرم پودرهای مایع، کرمی و یا پودری همه برای یکنواخت کردن پوست عمل می‌کنند و پایه‌ای برای دیگر ابزار آرایشی در آموزش آرایش صورت می‌سازند. مهم‌ترین نکته در استفاده از کرم پودر، این است که رنگی مطابق با تون رنگی طبیعی پوست‌تان (نه روشن‌تر و یا تیره‌تر) انتخاب کنید.