خرید نهال گردو: لیست قیمت نهال اسفند 1401 + مشخصات آریا نهال | nahalfa

خرید نهال گردو: لیست قیمت نهال اسفند 1401 + مشخصات آریا نهال | nahalfa

گردوی این درخت اندازه نسبتا کوچک و متوسطی دارد اما از طرفی بسیار پر بار است. معمولاً در هر شاخه حدود 15 تا 25 آجیل ظاهر می شود. پس از کاشت، باردهی اولیه آن در حدود 9 تا 18 ماه آغاز می شود.

  • به دلیل اینکه نهال گردو در سال های ابتدایی از قسمت تنه اصلی رشد میکند بیشتر هرس کردن از قسمت بالا برای زیبایی ظاهر میباشد.
  • علت زود گل بودن درخت گردو در این مناطق این است که قبل از گرمای بیش از حد درخت باردهی خود را انجام دهد.
  • دیرگل بودن نژاد گردو زمانی مزیت حساب می شود که در مناطق سردسیری یا مناطق معتدل رو به سرما کاشت بشود.
  • ازدیاد گردو اکثراً با کشت بذر انجام می گیرد اما به دلیل ناخالص بودن بذر گردو، درختان حاصل شده یک دست و متجانس نبوده و کمتر به پایه مادر شباهت دارند.

بافت مرده به تدریج در اطراف درخت و در محل پیوند گسترش می یابد. علل بروز این عارضه همانطوری که ذکر گردید، ناشی از ویروس پیچیدگی برگ گیلاس بوده که پایه های گردوی سیاه کالیفرنیا به آن حساس هستند. از ارقام تجاری گردو در ایران می توان به گردوی کاغذی، نوک کلاغی و ضیاء آبادی قزوین اشاره نمود. نهالستان گلرنگ نوین افتخار دارد که انواع نهال گردو از جمله نهال گردو اسرائیلی، نهال گردو تویسرکان، نهال گردو چندلر و… را با کیفیت بالا و قیمت مناسب عرضه کند. برای استعلام قیمت نهال گردو کافی است با کارشناسان نهالستان گلرنگ نوین ، در تماس، تا آغاز همکاری بزرگ شما با یک مجموعه معتبر و کارکشته باشد. ارقام پیوندی و اصلاح شده به علت اعمال اصلاحات در نهال‌ها، معمولا عملکرد بهتری از ارقام با پایه بذری از خود نشان میدهند.

چرا باید نهال گردو کاشت؟

گردو نیمه پهن است و نهال گردو رقم جمال رشد متوسطی دارد. بیشتر گلهای ماده این رقم غالباً روی شاخه های کناری تشکیل می شوند. زمان بازگشت نهال گردو رقم جمال Z63 متوسط ​​است ، بنابراین در عرض چند سال یخ می زند.

درخت گردو ژنوتیپ

متوسط وزن یک میوه با پوست چوبی به 16 گرم می رسد. میزان حساسیت به سرمای زمستانه زیاد، شکل میوه آن گرد و درشت، رنگ مغز قهوه ای روشن، نسبت مغز بالا و حدود 61 نهال فا درصد است. سطح پوست چوبی صاف، چسبندگی پوست به مغز ضعیف و مغز به راحتی جدا می شود این کلون برای کشت در مناطق نسبتا معتدل مناسب است. این کلون نیز از ژنوتیپ های انتخابی منطقه اشغالی است .

این نهال گردو بسیار مثمر ثمر است و میوه های آن از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. مناسب ترین گرده افشان ها برای این نوع گردو نهال گردو چندلر ، پدرو و هارتلی است. درصد دانه های میوه ای این نوع گردو حدود 48٪ است. یکی از انواع نهال گردو ، مناسب برای مناطق سردسیر نهال گردو خوشه ای فرانسوی. منشا گردو یک خوشه بزرگ با عملکرد بالا است که به فرانسه برمی گردد. بیشتر این ارقام نهال گردو عملکرد کمی تا متوسط ​​دارند ، اما دسته های گردو عملکرد زیادی دارند.