خرید و قیمت باکس تبدیل هارد کامپیوتر به هارد همراه usb 3.0 از غرفه تک سیستم جنوب باسلام

دیسک سخت وسیله‌ای است با یک یا چند صفحه که سطح آن‌ها با موادی پوشش داده شده که بتوان داده‌ها را به‌طور مغناطیسی بر روی آن‌ها ضبط نمود. این وسیله علاوه بر صفحه‌های مذکور حاوی هدهای خواندن/نوشتن، سازوکار تعیین محل هد، و موتوری است که در محفظه‌ای جای داده می‌شود تا از آلودگی‌های خارجی در امان باشد. در دیسکهای سخت جدید که به آن‌ها دور بالا نیز گفته می‌شود، سرعت چرخش دیسک به ۱۵۰۰۰ دور در دقیقه (RPM) می‌رسد. ظرفیت دیسک‌های سخت به مراتب از فلاپی دیسکها بیشتر بوده و هر روز به ظرفیت آن‌ها افزوده می‌شود؛ به عنوان مثال امروزه ظرفیت متوسط دیسک‌های سخت در حدود 6 ترابایت است. بیشترین ظرفیت یک هارد درایو مربوط به PM1633a می‌باشد که در اوت ۲۰۱۵ در همایش Flash Memory Summit، شرکت سامسونگ از آن رونمایی کرد.[۱]
در دیسک‌های سخت چند صفحه دیسک جای داده می‌شود تا دیسک گردان بتواند به بیش از یک صفحه دستیابی داشته باشد.

  • در این تکنولوژی ذخیره سازی اطلاعات روی پلتر ذخیره شده و به کمک بازوی متحرک یا هد محتوای شما را می‌خواند.
  • ممکن است یک مک بوک و یک رایانه شخصی ویندوزی داشته باشید و متوجه شوید که هارد دیسک شما قادر به خواندن و نوشتن در هر دو دستگاه نیست، که اگر بخواهید از هارد دیسک خود برای انتقال فایل‌ها از یکی به دیگری استفاده کنید، می‌تواند آزاردهنده باشد.
  • نمونه‌هایی از درایوهای فلش قابل بوت شامل دیسک نصب ویندوز مایکروسافت، GParted Live، Ubuntu Live یا UBCD است.
  • بهترین هارد دیسک برای لپ تاپ دستگاهی ضروری به نظر می‌رسد؛ زیرا انتقال سریع و یکپارچه فایل‌های بزرگ بین دستگاه‌های مختلف را آسان می‌کند؛ بدین ترتیب نه تنها در زمان شما صرفه جویی می‌کند، بلکه باعث صرفه جویی در هزینه نیز می‌شود.

این‌ها دستگاه‌های قابل حملی هستند که می‌توانید به هر رایانه‌ای وصل کنید تا به داده‌هایی که ذخیره می‌کند دسترسی داشته باشید. در حالی که هارد دیسک‌های داخلی مستقیماً به مادربرد رایانه متصل می‌شوند و اطلاعات سیستم عامل، چارچوب‌ها، درایورها و نرم افزارها را علاوه بر فایل‌های شما ذخیره می‌کنند، هارد درایوهای خارجی بیشتر برای ذخیره فایل‌های شخصی استفاده می‌شوند. هارد دیسک رایانه را معمولاً می‌توان حذف و ارتقا داد، اما این یک کار دشوار است، بنابراین، بسیاری هارد دیسک‌های اکسترنال را زمانی انتخاب می‌کنند که فضای کامپیوترشان کم شود. این روزها هارد دیسک‌های اکسترنال می‌توانند تا 20 ترابایت داده را در خود جای دهند که بیش از یک میلیون برابر بیشتر از اولین هارد دیسک در سال 1956 است.

هارد اینترنال وسترن دیجیتال ظرفیت 2 ترابایت مدل Purple

هارد دیسک تحت شبکه که با نام NAS نیز شناخته می‌شوند، برای استفاده در محیط شبکه خانگی یا اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند. NAS کار ذخیره‌سازی اطلاعات را بر پایه فایل انجام می‌دهد و دسترسی به داده‌ها را برای کاربران تحت شبکه از طریق اتصال اینترنت فراهم می‌کند. توشیبا حتی اگر لپ تاپ هایش مانند گذشته محبوب نباشند، موارد زیادی برای ارائه دارد و همچنان برند بزرگی در دنیای دیجیتال محسوب می‌شود. در‌واقع وقتی صحبت از بهترین هارد دیسک برای لپ تاپ می‌شود، Toshiba X300 قهرمانی با ظرفیت بالا و عملکرد بالا است که ارزش بررسی دارد. استفاده از این داک‌ها بسیار آسان است و برای تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال کافیست هارد را از کیس کامپیوتر یا لپ‌تاپ خارج و آن را از قسمت رابط‌های اتصال درون داک قرار دهید. باید بگوییم که به طور کلی تقریبا تمام داده ها از جمله سیستم عامل ( Operating System) به عنوان مثال ویندوز، تمامی برنامه های تحت سیستم عامل ، تمامی فایل ها و … بروی حافظه ی جانبی هارد دیسک ذخیره میشود.

هارد دیسک چگونه به کامپیوتر متصل می شود؟

لازم به ذکر است که به این نکته مهم اشاره کنیم اگر به دنبال سرعتی بالاتر با امنیت بیشتر هستید حتما سری به حافظه های SSD بزنید . می توان این پیش بینی را کرد که حافظه های اس اس دی در زمانی نه چندان دور جایگزین هارد های داخلی مکانیکی می شوند . با فروشگاه اینترنتی قطعات کامپیوتر و لپ تاپ پورومیکس در کمترین زمان ممکن و با بهترین قیمت و معتبرترین ضمانت ها محصولات را در محل مورد نظر خود دریافت کنید. همانطور که اشاره کردیم هارد دیسک یک قطعه سخت افزاری درون هر سیستم کامپیوتری می باشند که با توجه به حجم و میزان حافظه ای که برای آنها در نظر گرفته شده است می توانند داده ها و اطلاعات را ذخیره سازی و نگهداری نمایند. هارد دیسک ها معمولاً در دو نوع اینترنال و اکسترنال موجود می باشند که هر کدام از آنها نیز به نوبه خود از لحاظ تکنولوژی و عملکرد دارای دو نوع HDD و SSD هستند که می توان با توجه به نوع کارایی که دارند مدل مورد نظر را انتخاب نمود. اگر یک کامپیوتر حرفه‌ای دارید و در صدد خرید یک هارد دیسک حرفه‌ای می‌باشید، باید محصولی با سرعت زیاد و ظرفیت بالا خریداری کنید.

اگر محدودیت مالی وجود نداشته باشد و یا اگر لپ‌تاپ دارید و محدود به یک درایو هستید، می‌توانید هزینه بیشتری بکنید و یک درایو SSD چند ترابایتی بگیرید. اما برای اغلب افراد یک SSD کوچک‌تر همراه با یک درایو هارد بزرگ، بهترین ترکیب محسوب می‌شود. همه هارد دیسک ها یک ظرفیت مشخص دارند؛ از چند مگابایت گرفته تا چند صد گیگابایت و حتی چندین ترابایت. اگر مطمئن هستید که بیشتر از ۱ ترابایت از حافظه آن استفاده نخواهید کرد، لازم نیست پولتان را برای هاردی با حجم بیشتر صرف کنید بجای آن می توانید بر روی معیارهای دیگر تمرکز کنید.