دکوراسیون داخلی طراحی داخلی و معماری داخلی در یک نگاه شرکت ویرا طرح اسپرلوس | معماری نواز

دکوراسیون داخلی طراحی داخلی و معماری داخلی در یک نگاه شرکت ویرا طرح اسپرلوس | معماری نواز

مسیری که در چند دهه اخیر با کمک و پیشرفت فناوری، کشف مواد جدید و مفاهیم به روز، با نگاه به پایداری در معماری داخلی، موفق به حفظ و افزایش جنبه های زیبایی شناختی طرح های جدید شد. اگر نیاز به ایجاد تغییرات گسترده تری باشد، دکوراتورهای داخلی نمی توانند به تنهایی کار کنند و نیاز دارند همزمان با معماران داخلی و مهندسان برای تصمیمگیری پیرامون سازه، تأسیسات و سایر جنبه های عملکردی ساختمان تعامل کنند. آن ها همچنین به دلیل محدود بودن توانایی فنی شان باید با پیمانکاران و مدیران پروژه متخصص در امر ساخت، برای پیش بردن جزئیات و انتخاب شیوه اجرا سر و کار داشته باشند.

  • می‌توانید طراحی را با دست شروع کنید، اما می­توانید از برنامه‌های معماری و طراحی با کمک نرم افزاهایی چون Autocad ، max و همچنین مدل‌سازی اطلاعات ساختمانBIM برای ایجاد پیش‌ طرح های خود کمک بگیرید.
  • دانش آموزانی که به زمینه های هنر علاقه مند هستند می توانند در یکی از این 12 رشته در هنرستان تحصیل کنند.
  • دانشجویان این رشته مجموعه ای از توانایی های مختلف را کسب می کنند.
  • به عبارت روشن­ تر اینکه در نهایت فضاهای داخلی یک ساختمان باید کاملا با یکدیگر هماهنگی داشته باشند.

این بازنگری ها به دلیل انطباق سرفصل ها با دانش جدید و همچنین شرایط پیشرفت تکنولوژی و جامعه است. طول دوره کارشناسی این رشته در ایران 4 سال است که در 8 نیمسال تحصیلی به طول می انجامد. در جدول زیر می توانید تقسیم بندی واحدهای درسی رشته معماری داخلی در مقطع کارشناسی را در دانشگاه های کشور مشاهده کنید.

رشته معماری داخلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا:

به سبک یا متدهای طراحی و ساخت فضای داخلی ساختمان مطابق با ویژگیهای فیزیکی اطلاق می شود . برای این که بخواهیم ماهیت این موضوع را شرح دهیم، تعریف های بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام از آن ها به نحوی گویای درون مایه این فعالیت هستند. اما اگر معماری داخلی را در یک کلام شرح دهیم، باید بگوییم که مجموعه‌ ای از اقدامات برای طراحی فضای داخل مرزهای هر ساختمان است.

گروه معماری آد چه خدماتی ارائه می کند؟

برای اینکه به صورت واقع بینانه و آگاهانه برای ورود به رشته معماری داخلی برنامه ریزی داشته باشید باید از شرایط پذیرش آن اطلاعات کافی داشته باشید. فاکتور اول تعداد رقبای شرکت کننده در کنکور سراسری برای ورود به این رشته است. با توجه به محبوب بودن این رشته، رقبای زیادی هر ساله در کنکور سراسری برای تحصیل در این رشته با همدیگر به رقابت می پردازند. ظرفیت پذیرش دانشگاه ها برای این رشته مطلوب است و هر ساله ظرفیت مورد نیاز در دفترچه کنکور سراسری ارائه می شود. البته ناگفته نماند که اعمال سهمیه ها نیز می تواند شرایط پذیرش را سایت تاسیسات مکانیکی دستخوش تغییراتی نماید. به طور کلی این رشته شرایط خوبی برای علاقه مندان به این رشته دارد و دانشگاه های سراسری زیادی در سطح کشور امکانات لازم برای تحصیل در آن را فراهم کرده اند.

در واقع هرگونه تغییراتی که در چهارچوب داخلی دیوارهای یک بنا انجام شود، در محدوده معماری داخلی قرار می گیرد. به همین جهت است که غالباً ساخت درون ساختمان در حیطه این معماری قرار می گیرد. در معماری فضا سازی و کاربردی بودن فضا برای مخاطب اهمیت دارد و در طراحی حال و هوایی که در فضا به وجود می آید مهم است که حس خوبی را به مخاطب برساند.