راهنمای خرید هارد اینترنال، هارد SSD بخریم یا HDD فالنیک

یکی از مزایای دیسک‌های سخت این است که می‌توانند حجم وسیعی از اطلاعات را با ارزان‌ترین قیمت برای شما حفظ و نگهداری کنند. راهنمای خرید هارد کامپیوتر به شما کمک می‌‎کند تا بهترین گزینه را بین مدل‌های متنوع انتخاب کنید. یک هارد مناسب انتخاب کنیم معمولا دغدغه افراد زیادی است که در این بازار متنوع به خوبی نمی‌توانند تصمیم گیری کنند. شما هم اگر پیشنهاد یا تجربه‌ای در مورد بهترین هارد اینترنال برای کامپیوتر و تهیه هاردهای ۲.۵ و ۳.۵ اینچی مناسب برای لپ تاپ و PC دارید در زیر همین مطلب با ما درمیان بگذارید. هارد‌های Seagate BarraCuda نسبت به ظرفیتی که ارائه می‌دهند قیمت بسیار مناسبی دارند و از سرعت بسیار خوبی بهره‌مند هستند.

  • هارد دیسک بر اساس نوع کاربری، در سایزهای مختلف وجود دارد، مثلا روی آیپدهای قدیمی و گوشی موبایل های نوکیا N95 (با ظرفیت 8 گیگ) هارد داشتیم.
  • تمام چیپست ها و IC های هارد دیسک روی بوردی که در تصویر زیر می‌بینید، نصب شده‌اند.
  • هارد دیسک یا HDD (Hard Disk Drive) را می‌توان بزرگترین قطعه سخت‌افزاری در کامپیوتر دانست که وظیفه ذخیره اطلاعات را بر عهده دارد.
  • هارد دیسک مزایا و معایب بسیاری دارد؛ فضای کافی برای ذخیره اطلاعات و همچنین دوام بالا از مزایای هارد دیسک است.
  • البته این نوع از هاردها در مقایسه با هاردهای دیگر از سرعت بیشتر و همچنین میزان حافظه بیشتری برخوردار می باشند که نمی توان آن را نا دیده گرفت.

این رابط کاربری، یکی از قدیمی‌ترین اینترفیس های دیسک است که عمرش به دهه 1980 می‌رسد. برای اتصال، از کابل‌هایی که 40 یا 80 سیم دارند استفاده می‌کند، واز اتصال موازی استفاده می‌کند. TWB چیست؟ میزان تحمل حافظه بر اساس ترابایت داده‌ای است که روی آن ذخیره می‌شود.

BIOSTAR S100E SATA3 SSD – 120GB

هنگامی که NVMe SSD به این وصل است ، به حداکثر پهنای باند مجهز است و می‌تواند حداکثر سرعت را از NVMe SSD دریافت کند. تنها هنگامی که با پرونده‌های بزرگ 50 گیگابایتی یا بالاتر کار می‌کنید متوجه تفاوت سرعت می‌شوید. شروع ویندوز و بازی‌ها به همان سرعتی که با SSD سنتی دارید سریع است. این درایور با توجه به نامی که دارد مبتنی بر SATA است و ابعادی برابر با یک هشتم درایور 2.5 اینچی دارد. و به عنوان فرم فاکتور کوچک SSD شناخته می‌شود.این درایو با سوکت m.sata به مادربورد متصل می‌شود و در دستگاه‌های نازک و کوچک با نقش ثانویه در دسکتاپ به صورت کاربردی استفاده می‌شود.

WD Blue – بهترین هارد دیسک مقرون به صرفه

شما می‌توانید از این محصولات برای ذخیره‌سازی اطلاعات حیاتی خود، بدون هیچ گونه محدودیتی استفاده کنید. البته اگر شما به حافظه‌ی ذخیره‌سازی پرسرعتی نیاز دارید و نمی‌خواهید که هزینه‌ی بیشتری صرف کنید، می‌توانید از هارد دیسک‌های هیبریدی موجود در بازار استفاده کنید. هارد دیسک‌ها در انواع مختلف به صورت داخلی (Internal)و خارجی (External)تولید شده‌اند که هاردهای داخلی خود دارای چندین مدل با چندین پورت مختلف می‌باشند. اغلب برای سیستم‌های خانگی و لپ تاپ‌ها از هاردهای ساتا یا قدیم تر از هاردهای IDE استفاده می‌شود و در حال حاضر بیشتر از حافظه‌های SSD استفاده می‌شود. وقتی در مورد ذخیره سازی در کامپیوتر صحبت می کنید، اولین چیزی که به ذهن می رسد هارد دیسک است.

شرکت آمریکایی آی بی ام در سال‌های 1963 میلادی هارد IBM 1311 را عرضه کرد. در این حافظه از Disk Pack (بسته‌های از صفحات دیسک) با دیسک‌هایی به قطر 14 اینچ استفاده شده بود. به این ترتیب مشتریان می‌توانستند هارد را با ظرفیت دلخواه سفارش دهند. با این تکنولوژی یک هارد دیسک با ظرفیت 2.6 مگابایت، حجمی حدود یک ماشین لباسشویی مدرن را داشت. چرا هارد بنفش یک ترابایت از هارد سبز وسترن دیجیتال گران تر است، چرا با هم فرق دارند و کدام یک برای من و کار من مناسب است؟ آیا هارد گران تر بهتر است؟ در ادامه انواع هارد وسترن دیجیتال و رنگ بندی آن را بررسی می‌کنیم. تفاوت این موضوع با هاردهای OEM این است که در OEM تولید مصرف کننده به شرکت سازنده سفارش داده می‌شود.