پی ال سی S71200 زیمنس نمایندگی PLC نمایندگی زیمنس PLC S71200 زیمنس زیمنس

پی ال سی S71200 زیمنس نمایندگی PLC نمایندگی زیمنس PLC S71200 زیمنس زیمنس

عدد کارت Expansion Modules و پروتکل شبکه مدباس RS485 را بصورت Built in و استاندارد را پشتیبانی کند. این مدل از CPUها SIPLUS extrems S برای صنایع خاص و شرایط محیطی مورد استفاده قرار می گیرد. از ویژگی های مهم این نوع از پردازنده ها میتوان به نکات زیر اشاره کرد. ابتدا نیاز پروژه را تعریف و تعیین نمایید و سپس کد فنی را با توجه به مشخصات فنی درج شده و همجنین نیاز پروژه انتخاب کنید.

این سی پی یو کامپکت زیمنس CPU1214C S دارای ظرفیت حافظه 100 کیلوبایتی است. دارای 24 ورودی / خروجی شامل 14 ورودی دیجیتال 24 ولت DC و 10 خروجی دیجیتال 24 ولت DC یا 10 خروجی رله. سی پی یو کامپکت مدل CPU1214C S نیز دارای دو ورودی آنالوگ ده بیتی در محدوده صفر تا 10 ولت می باشد.

  • این مدل از CPU سری پی ال سی PLC S زیمنس جزء کنترلرهای Fail safe زیمنس بوده و در فرآیندهایی که ضریب اطمینان بالا مورد نیاز یا به اصطلاح Fail safe باشد مورد استفاده قرار می گیرد.
  • هنگام ساخت PLC S7-1500F زیمنس تست های مخصوص و منحصر به فردی در کارخانه روی آن ها انجام می پذیرد تا از عملکرد صحیح آن ها در لحضات حساس اطمینان خاطر کامل حاصل شود.
  • در این سری لازم است منبع تغذیه آن بصورت جداگانه انتخاب شود و در CPU هایی که بصورت کامپکت نمی باشند نیز ماژول کارت ورودی و خروجی هم انتخاب شود.
  • زمینه فعالیت شرکت در حوزه اتوماسیون صنعتی و فشار ضعیف زیمنس می باشد.
  • حداکثر فرکانس ورودی 200KHZ و سطح منطقی 0 ولتاژ کمتر از 5 ولت DC و سطح منطقی 1 ولتاژ بالاتر از 15 ولت DC.
  • در ادامه با مفهومی به نام symbol table آشنا می شوید که نام مستعار هر یک از خانه های حافظه را در خود نگهداری می کند و نقش مهمی در برنامه نویسی دارد و به صراحت نوع داده ذخیره شده در هر خانه حافظه را مشخص می نماید.

کوچکترین سایز مدل CPU C1211 می باشد که از ۶ ورودی دیجیتال و ۴ خروجی دیجیتال تشکیل شده است. نکته ی بسیار مهم دیگر در موردPLC S SIEMENSطراحی شدن مانیتورینگ برنامه در محیط نرم افزارSTEP7 Basicو در قالب برنامه یWinCC Basicاست بصورتیکه مدت زمان روند طراحی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کند. یک مسئله ای که خیلی مهم هست، کیفیت و دوام این پی ال سی ها می باشد. در ادامه با ساختمان و اجزای این پی ال سی و همچنین وایرینگ آن آشنا خواهیم شد. در طی هفته های آتی قسمت های مختلف این آموزش به مرور و کاملا رایگان در اختیار علاقه مندان و فعالان حوزه اتوماسیون صنعتی و مخصوصا اتوماسیون زیمنس قرار خواهد گرفت.

در این فصل انواع سیگنال های آنالوگ نحوه پیکربندی ماژول های آنالوگ و برنامه نویسی آنها را آموزش خواهید دید. در این فصل با انواع ولتاژهای مختلف ورودی و خروجی آشنا خواهید شد. همچنین اصول آدرس دهی هر یک از این سیگنال‌ها و نحوه ذخیره سازی وضعیت هر سیگنال ورودی در حافظه plc را آموزش می بینید. در ادامه با مفهومی به نام symbol table آشنا می شوید که نام مستعار هر یک از خانه های حافظه را در خود نگهداری می کند و نقش مهمی در برنامه نویسی دارد و به صراحت نوع داده ذخیره شده در هر خانه حافظه را مشخص می نماید. پی ال سی S زیمنس نسبت به سایر مدل‌های پی ال سی زیمنس، از قابلیت نصب آسان و راحت‌تر برخوردار است. برای انتخاب پی ال سی اس 7 زیمنس PLC S Siemens و تجهیزات جانبی آن می توانید از نرم افزار زیر کمک بگیرید.

دانشجوی گرامی محصول شما با موفقیت به سبد خرید اضافه شد

CPU 1212C پی ال سی S زیمنس 4 کانتر شامل 3 کانتر 100kHz و یک کانتر با فرکانس ماکزیمم 30kHz دارد. 10 ورودی/خروجی یکپارچه شامل 6 ورودی دیجیتال 24 ولت DC و 4 خروجی دیجیتال 24 ولت DC یا 4 خروجی رله‌ایی plc زیمنس دارد. CPU1211C پی ال سی S همچنین دارای دو ورودی آنالوگ ده بیتی با رنج 0-10 ولت است. CPU1211C پی ال سی S را می توان با یک کارت و حداکثر یک ماژول CM توسعه داد. این مدل از CPU پی ال سی PLC S زیمنس را می توان قدرتمندترین CPU این سری در سطوح بالا، از پی ال سی زیمنس نام برد. 24 ورودی/خروجی یکپارچه شامل 10 ورودی دیجیتال 24 ولت DC و 4 ورودی 1.5 ولت تفاضلی، 6 خروجی دیجیتال 24 ولت DC و 4 خروجی 1.5 ولت تفاضلی دارد.

قسمت 12: آموزش شبیه سازی پی ال سی S7-1200 زیمنس در نرم افزار PLCSIM زیمنس

سخت‌افزار simatic PLC s همراه با سیستم نرم‌افزاری Step7 Basic عرضه شد. در این نرم‌افزار، بسته‌ی نرم افزاری SIMATIC Win CC Basic همراه نرم‌افزار برنامه نویسی plc بود. سیگنال برد SB 1223 دارای 3 سری کارت با 2 ورودی و 8 خروجی دیجیتال 24 ولت. 2 ورودی و 2 خروجی دیجیتال 24 ولت با فرکانس خروجی 200 کیلو هرتز می باشد.

سطح منطقی 0، ولتاژ کمتر از 5 ولت DC و سطح منطقی 1، ولتاژ بالاتر از 15 ولت DC، سطح جریان مصرفی هر ورودی دیجیتال حداکثر 4 میلی آمپر می باشد. همواره در پروژه های اتوماسیون صنعتی این اتفاق رخ می دهد که تعداد ورودی و خروجی های لازم و مورد احتیاج بیش از تعداد I/O های استاندارد روی CPU می باشد. در این مواقع می بایست از ماژول کارت های ورودی و خروجی دیجیتال برای سیگنال های دیجیتال و ماژول کارت های آنالوگ برای سیگنال های آنالوگ استفاده کرد. PLC S زیمنس بسته به مدل cpu، در کل می تواند 8 سیگنال ماژول یا (SM (signal module را پشتیبانی بکند. این سری از پی ال سی های خانواده SIMATIC S7 زیمنس PLC جدید شرکت زیمنس است که برای کنترل پروسه های بزرگ و وسیع طراحی و مورد استفاده قرار می گیرد چزء PLC های ماژولار می باشد و لازم است منبع تغذیه و کارت های ورودی خروجی آن بصورت جداگانه انتخاب شوند. این خانواده از PLC خانواده SIMATIC S7 در چهار گروه PLC S زیمنس، PLC S7-1500C زیمنس، PLC S7-1500R/H زیمنس و PLC S7-1500F زیمنس ارائه شده است.